درآمد و توانمندی های ناشر
نوشته شده توسط : غلامی

برای ورود به حوزه نشر و ناشر شدن باید اطلاعات بیشتری از توانمندیها و مهارتهای لازم، تحصیلات ناشر و شخصیت مناسب این شغل داشته باشید. توانمندیها و مهارت های مورد نیاز ناشر علاقه به کار در حوزه فرهنگ دقت بالا وتوجه به جزئیات مسئولیت پذیری آگاهی از وضعیت عمومی جامعه و شناخت نیازهای فرهنگی مردم توان کار تیمی مهارت های ارتباطی مناسب تحصیلات لازم برای ورود به شغل ناشر برای ناشر شدن داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی نیاز است.

Image result for ‫ناشر‬‎

البته شرایط دیگری هم برای اخذ مجوز نشر لازم است که در لینک زیر می توانید آنها را دریافت کنید : شرایط لازم برای دریافت پروانه نشر ناشر باید آموزش هایی را برای آشنایی با روند کار نشر ( از جمله حروف چینی، صفحه آرایی، مراحل مختلف چاپ و …) ببیند. این توانایی ها می تواند از طریق تجربه و کار با سایر ناشران بدست آید یا ازطریق شرکت در کلاس هایی که از سوی اتحادیه ناشران برگزار می شود یا رشته های دانشگاهی موجود ( رشته چاپ، انواع رشته های چاپ و نشر در دانشگاه علمی و کاربردی و …) و دوره های آزاد در آموزشگاه های تحت نظارت فنی و حرفه ای کسب شود. داشتن تجربه کافی در این شغل (به خصوص برای کار مستقل) بسیار مهم است.

بنابراین افراد علاقه مند باید چند سالی به عنوان کارآموز یا همکار در انتشاراتی ها کار کنند و تجربه لازم برای کار مستقل را کسب نمایند. آینده شغلی و بازار کار مدیر انتشارات (ناشر) افراد علاقه مند در صورت داشتن کلیه شرایط لازم ( اعم از مدرک تحصیلی، تجربه، سرمایه و …) می توانند برای راه اندازی مرکز انتشاراتی اقدام کنند. لازم به ذکر است وزارت ارشاد لازمه تمدید مجوز ناشران را انتشار حداقل چهار عنوان کتاب در سال قرار داده و بنابراین این افراد باید بتوانند در سال این حداقل را پوشش دهند. با توجه به پایین بودن نرخ مطالعه در کشور و سایر مشکلات موجود در این حوزه، شاید بتوان گفت فعالیت در این حوزه کمی سخت و دیربازده است. اما در صورتی که ناشر بتواند سرمایه مناسبی داشته، با شناسایی جامعه کتاب های مفید و مورد نیاز مردم را چاپ و به خوبی توزیع و به فروش برساند، می تواند در شغل خود به موفقیت های خوبی دست یابد. درآمد مدیر انتشارات (ناشر) به طور کلی درآمد ناشر به میزان سرمایه گذاری، حجم کار، تلاش و نوع کتاب های چاپ شده ( از نظر مورد نیاز و علاقه مردم بودن) بستگی دارد. در آینده ای نزدیک ، اطلاعات کاملتری در خصوص درآمد ناشرین در این بخش اضافه خواهد شد.
کلمات کلیدی مرتبط: آگهی استخدام مهندسی صنایع , آگهی استخدام مهندس سخت افزار در خیابان ولیعصر , استخدام تعمیرکار خودرو , رشته مهندس برق در کرمانشاه , استخدام مدیرعامل تهران , شغل تعمیرکار ماهر در خیابان امام خمینی , استخدام نظافتچی تهران , نیاز به یک پیک در میدان انقلاب مسلط به زبان ایتالیایی , مجری رادیو و تلویزیون , صافکار استخدام در یزد یک شیفت کار ,

 





:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: